Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 23-3-2017, 17:24 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      



Laagdakkers en bijwagens
vier foto`s uit de collectie van Willem Sillevis


3



15



De eerste van links is Willem Sillevis.



Dit is niet de Stadhouderspoort maar de Grenadierspoort. Zie de reacties hieronder.
Rico is de kleinzoon van Willem Sillevis.



 Mail deze pagina 


Haagse_Meester | 6-4-2008
Lokatie lijkt me de remise Frans Halsstraat (het huidige HOVM idd) maar wannéér weet ik ook niet. De uitvoering v/d wagennummers op de 412 geven wel een indicatie, maar niet precies

r . sillevis | 6-4-2008
op de vraag wie is willem sillevis kan ik antwoorden dat dat de eerste van links is.
de datum en jaartal is mij niet bekend en ook de lokatie niet.
zou er iemand zijn die dat wel weet?

z,n kleinzoon rico

FransW | 6-4-2008
De westelijke toegang tot het Binnenhof wordt gevormd door de Stadhouderspoort. Deze bevindt zich inderdaad aan de kant van het Buitenhof.

Op de prentbriefkaart Ridderzaal (tweede van boven) zien we de Middenpoort, of ook wel Binnenpoort geheten. Op de kaart is te zien dat een losse 'tweeramer' uit de motorwagenserie 1-20 op lijn 4 de Middenpoort is gepasseerd.

De oostelijke toegang tot het Binnenhof (vanaf het Plein) is inderdaad de Grenadierspoort, ook wel Mauritspoort genaamd.

Fer Mählmann | 6-4-2008
Ik ben het eens met de vorige spreker: het IS de Mauritspoort, of ook de Grenadierspoort zoals te zien is op diverse foto's in het Gemeentearchief en te lezen in de diverse beschrijvingen van de Haagse historie. Ook de fotograaf uit de oude tijd kon zich blijkbaar vergissen in het onderschrift. Maar dit is niet aan Wim om dit te wijzigen, fout is fout!

B.D. Albarda | 5-4-2008
Volgens mij is de onderste foto van de Mauritspoort, de Stadhouderspoort is aan de kant van het Buitenhof. Als ik gelijk hebt dient Wim ook de getekende (?) versie van deze foto te wijzigen in het 'Den Haag' archief op deze zit.

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    3173


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>