Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 13-12-2017, 14:22 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      



Wagons van de stoomtram aan het eindpunt Zeerust, Scheveningen
ansichtkaart uit de collectie van Dick Gilijamse






Ad | 6-10-2017
Als je die link bekijkt, denk ik dat die rijtuigen op dezelfde plaats staan en dat de loc er mogelijk voor staat, klaar voor vertrek naar station HSM.
Er is ingekleurd; is er enige realiteit in dat groen en dat bruin [en is dat een zomerrijtuig, zonder glas?)

Broeksloot | 6-10-2017
Voor de situatie:
http://www.haagsebeeldbank.nl/beeldbank/indeling/detail/form/advanced/start/35?q_searchfield=lijn+11

MikeV | 6-10-2017
 quote:
snorrecken | 6-10-2017
Met "aankomst Holl.Spoor" wordt dus de maatschappij bedoeld en niet de herkomst of de bestemming van de tram.

Zo had ik er nog niet naar gekeken

snorrecken | 6-10-2017
Mike V bedoelt het uiteraard goed, maar de Hollandse Spoor reed wel degelijk, over de route van de huidige lijn 11, naar Scheveningen.
"Bestemming Holl. Spoor" is niet helemaal zeker aangezien er een zijlijn was naar het stationnetje (nog bestaand) aan de Anna Paulownastraat.
Met "aankomst Holl.Spoor" wordt dus de maatschappij bedoeld en niet de herkomst of de bestemming van de tram.
Overigens is de foto wel degelijk verdacht. Immers, hoezo aankomst? Passagiers? Stoomtramlocomotief? Het is dus eerder een plaatje van "geparkeerde" achterwagens.

Rob Rijntjes | 6-10-2017
De kop boven de foto klopt weldegelijk. Op de achtergrond staat de kerk aan de Keizerstraat.

MikeV | 6-10-2017
Ik zou dan denken:"bestemming HS" ipv "aankomst HS"
Ach maakt niet uit, blijft een fraaie plaat van wat eens was

snorrecken | 6-10-2017
@MikeV
Volgens mij klopt "aankomst Hollandse Spoor" wel degelijk.
Stoomtramlijn was immers van de HSM.

MikeV | 6-10-2017
Er gaat nogal eens het verhaal dat vroeger alles meer overdacht- en degelijker gemaakt werd dan heden ten dage.
Toch zaten er in die ansichten van vroeger nogal eens wat foutjes, zoals straatnamen en nu weer op deze (aankomst HS)

Dick | 6-10-2017
Verre voorloper van Lijn 11. Jammer dat er geen jaartal bij staat

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    4681


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>